KAESER M 80

imported_image-972.jpg

Kompresor M 80 
U stavebních strojů jsou dnes vedle vysoké spolehlivosti požadovány především výkonnost a mnohostrannost. Stavební kompresory proto mají nejen jednoduše vyrábět tlakový vzduch; mají to dělat co možná nejhospodárněji a šetrně vůči životnímu prostředí a nabízet dodatečný užitek jako třeba výroba elektřiny. Přesně na takový požadovaný profil se orientují návrháři Mobilairu 80.
8,1 m³/min efektivního dodávaného množství při 7 bar provozního přetlaku ve standardním provedení: To je víc než dostatečná rezerva pro současné dodávání tlakového vzduchu a el. proudu. A tak Mobilair 80 ve verzi \\\“G\\\“ s generátorem 8,5 kVA při smíšeném provozu kromě trojfázového proudu vyrábí 6,8 m³ a s generátorem 13 KVA vyrábí 6,1 m³ tlakového vzduchu za minutu. Navíc jsou k dispozici provedení s různými maximálními tlaky až 14 bar. A tím to nekončí. U 10, 12 a 14 bar verzí Mobilairu 80 je možné tlak ručně plynule snížit pomocí regulačního kolečka až na pouhých 5 bar. Srdcem zařízení je energeticky efektivní Kaeser blok šroubového kompresoru se „Sigma Profilem\\\“. Je poháněn vodou chlazeným čtyřválcovým turbodieselovým motorem Kubota s jmenovitým výkonem 58,5 kW. Navzdory velké síle pod kapotou zůstává hladina hlučnosti Mobilairu 80 samozřejmě pod požadovaným limitem 99 dB (A). Díky 150 l nádrži a umírněné spotřebě paliva nemusí být po osmi hodinách těžké práce ještě v žádném případě konec. Mobilair 80 snadno zvládne několik hodin přesčasu bez doplnění paliva. V neposlední řadě přesvědčuje mnohostrannost Mobilairu 80. Díky instalaci různých komponentů na úpravu je možné vyrábět ochlazený, vysušený a technicky bezolejový tlakový vzduch, jaký je potřeba např. pro sanování betonu podle ZTV-SIB a dokonce i čerstvý vzduch. Charakteristický znak nového kompresoru uživatelé obzvláště ocení – ve standardní verzi a verzi s výměníkem tepla (pro zpětně ohřátý tlakový vzduch) je sériově vestavěna patentovaná protimrazová regulace. Ta se v přechodných ročních dobách při nízkých venkovních teplotách pozitivně projevuje tím, že chrání používané pneumatické přístroje před zamrznutím a korozí. Postaráno je i o dlouhodobou údržbu zařízení – nízké otáčky a vysoce účinné chlazení zaručují dlouhou životnost motoru/kompresoru. Kromě toho je celková konstrukce s robustními šasy a karoserií s práškovým nánosem dlouhodobě zpomalujícím korozi dimenzovaná na mnoho let používání.