KAESER M 100

imported_image-974.jpg

Kompresor M 100 
Moderní stavební kompresory musejí dodávat stlačený vzduch nanejvýš spolehlivě, efektivně a tiše a při tom také nabízet další využití. Nový „Mobilair 100\\\“ je stavební kompresor třídy 10 m3, který odpovídá v každém ohledu očekávání uživatele.
10,2 m³/min efektivní dodávané množství při 7 bar a čtyři výstupy stlačeného vzduchu: tím má „Mobilair 100\\\“ něco pod kapotou a může být bez přehánění označen jako mobilní tlakovzdušná \\\“centrála\\\“ pro staveniště. Kromě této verze jsou ještě také provedení s nejvyšším přetlakem 10, 12 a 14 bar. U posledních se v případě potřeby nechá tlak plynule ručně redukovat až na 5 bar. Srdcem zařízení je energeticky efektivní blok šroubového kompresoru KAESER se „SIGMA PROFILem\\\“. Je poháněn vodou chlazeným čtyřválcovým turbodieselovým motorem Kubota se jmenovitým výkonem 71,7 kW. Přes vysoký výkon šetří kompresor uši uživatelů stlačeného vzduchu, sousedů a chodců: měření hladiny akustického tlaku zařízení (měřená plošná hladina akustického tlaku podle ISO 3744) vykazuje 69 dB (A); hladina akustického tlaku <99 dB (A) podle 2000/14/EG je zaručena. Stroj je dimenzován pro okolní teploty -10 až +50 °C, pro zvláštní požadavky v chladných klimatických oblastech lze dodat verzi pro nasazení při nízkých teplotách od -25 °C. Sériová patentovaná regulace proti mrazu chrání nářadí na stlačený vzduch v přechodné době s častými nízkými vnějšími teplotami před zamrznutím a předchází poškození korozí. To značně zvyšuje spolehlivost a životnost nářadí. Manuální přepínání z rozběhu bez tlaku na provoz při zatížení umožňuje šetrný start kompresoru také za chladu. Palivová nádrž nabízí dostatečnou energetickou rezervu pro více než 8 hodin provozu při plném zatížení. V neposlední řadě přesvědčuje všestranné využití \\\“Mobilairu 100\\\“: díky variantní instalaci různých komponentů na úpravu je možné vyrábět ochlazený, vysušený a technicky bezolejový tlakový vzduch, jaký je potřeba např. pro sanování betonu podle ZTV-SIB a dokonce i čerstvý vzduch. Podle požadavků nasazení se může uživatel rozhodnout mezi verzí s pojezdem po silnici s náběhovou brzdou a pevnou nebo výškově nastavitelnou tažnou ojí, verzí s lyžinami nebo provedením stroje na nohách. Samozřejmě také kvalita zpracování, snadnost ovládání a údržby odpovídá úrovni moderních stavebních kompresorů: kovové díly karosérie jsou pozinkováním a práškovým nátěrem trvale chráněné před korozí. Všechna místa údržby jsou dobře přístupná velkými otočnými dveřmi a obsluha je mimo jiné díky přehledné přístrojové desce velmi jednoduchá.